zondag 1 juni 2014

Wat jij kan doen voor een betere wereld

Mijn boodschap is denk ik inmiddels wel duidelijk: Iedereen kan iets doen om de wereld wat beter te maken. Iedereen op z'n eigen manier. Ik zou bijvoorbeeld wel een aantal vlees-vrije dagen per week in kunnen lassen, omdat dat op allerlei gebieden goed is. Mijn broertje daarentegen moet je echt niet 'lastig vallen' met zo'n idee. Hetzelfde geldt voor kleding; ik zou heel graag alleen nog maar dure kleren kopen die niet door kinderhanden gemaakt zijn, maar daar heb ik gewoonweg het geld niet voor. Gelukkig zijn er heel veel mensen die dit wel kunnen betalen en zo hun steentje bijdragen. 


Sommige mensen hebben veel geld of tijd te besteden en anderen weinig. Daar komt bij dat iedereen andere dingen in het leven belangrijk vindt. Om je echt ergens voor in te zetten denk ik dat je ook echt ergens achter moet staan. Ik zou best een petitie willen tekenen tegen proefdieren, maar daar houdt het dan ook op. Ik ga geen boze brieven schrijven en protesterend met zelfgemaakte spandoeken op een plein staan schreeuwen.. Hoe erg ik dat geëxperimenteer met proefdieren ook vind, er zijn mensen die dit veel belangrijker vinden en zich hier veel beter voor in kunnen zetten. Geef mij maar een verzorgingstehuis, die mensen gaan mij na aan het hart dus daar ben ik veel meer op m'n plek.


Zo heeft iedereen wel zijn interesses en voorkeuren. Mijn  plan was om hier even een goed lijstje te plaatsen met dingen die je dan kan doen, maar in mijn zoektocht kwam ik deze site tegen. Briljante site als je het mij vraagt.
http://www.ikkominactie.nl/
Je hoeft alleen maar even te selecteren hoeveel tijd je hebt en wat jij echt belangrijk vindt. En voilà, een lijst met goede, leuke, wereldverbeterende dingen die jij kan doen komt tevoorschijn.

Dus heb je even niks te doen? Ga de wereld verbeteren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten