zondag 8 juni 2014

Wereldverbeteraar | 5



Dit is Mariëlle met de Londen Eye. Ze is 21 jaar en keihard bezig om af te studeren in het geweldige vak communicatie. PR en sponsoring trekt haar wel, dus mocht iemand dit lezen en een vacature  hebben; ze houdt zich aanbevolen! Naast haar afstuderen, wat bijna een dagtaak is maakt ze toch vrij voor haar vrijwilligerswerk: zwemtraining geven.

Zelf zwemt ze niet meer, maar dat heeft ze wel haar hele jeugd gedaan. “Al die bekers en medailles heb ik nog, omdat het toch wel leuk is eigenlijk.” Vervolgens maakt ze even een uitstapje naar badminton, maar komt toch weer bij het zwemmen uit. Daar is ze op 13 jarige leeftijd begonnen met lesgeven, iets wat steeds meer is gaan groeien. “Het is gewoon heel leuk om die kinderen enthousiast te zien over zwemmen en je eigen ervaringen toe te passen.”



Momenteel geeft ze zwemtraining aan kinderen van 6 tot 8 jaar en kinderen van 9 tot 12 jaar. Ze maakt en geeft trainingen, regelt inschrijving voor westrijden en begeleid de kinderen bij wedstrijden. “Er zijn nog wel veel meer taken, maar dit zijn de belangrijksten.” Daarnaast gaat ze elk jaar mee op paaskamp, daar is ze verantwoordelijke voor de accommodatie, de brieven die er uit gaan en organiseert ze vaak een activiteit. “Door mijn afstudeerstage red ik het niet, maar ik normaal gaf ik altijd 1 tot 2 keer in de maand op maandag training van 5:45 uur tot 7:15 uur. En daarnaast geef ik nog 2 keer een uur training en twee keer drie kwartier training.” En daar komen dan ook nog elk weekend wedstrijden bij.

Mariëlle vind het heel leuk om te doen. “Anders dan had ik het ook niet vol gehouden, aangezien het meer tijd kost dan een bijbaantje. Ik doe het omdat ik altijd heel hard kan lachen om de opmerkingen van de kinderen en het heel leuk vind als ze een tijd verbeteren of als ik zie dat hun slag is verbeterd, kinderen die je een knuffel geven omdat ze estafette willen doen, en hun gezicht direct zien betrekken als je nee zegt. Eigenlijk schiet ik om alles wel in de lach ook en dat weten ze. Daar maken ze dus ook mooi gebruik van. “

Ze steekt er best veel tijd in, maar krijgt er ook veel voor terug. Vorig jaar kreeg ze bijvoorbeeld oorbellen van de minoren die ze traint. “Super lief en ze zijn echt heel mooi. Ook als ouders naar je toe komen van goh, ze hebben goed gezwommen! Dan voel ik me toch wel een beetje trots.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten