vrijdag 6 juni 2014

Filmpje | Aardig doen = goed imago?

Hoe zou die man zich gedragen als de camera's er niet bij zijn? Lief leuk en aardig doen in publieke zetting werkt natuurlijk altijd. Goed voor je imago enzo. 
Dat was het eerste wat ik dacht toen ik onderstaand filmpje van de French Open zag. Nu is dat misschien niet meteen de meest positieve insteek bij een filmpje dat in eerste instantie zo'n 'feel good' gevoel geeft.

Wat lief van die man, leuk dat hij dat doet. Al helemaal voor die jongen, misschien is hij wel een enorme fan. Die jongen heeft nu een goed verhaal en vergeet dit voor de rest van z'n leven niet, hij zit helemaal te stralen.
Dat was het tweede wat in me op kwam toen ik er nog eens goed over na dacht.
Al eerder schreef ik over de positieve gevolgen die je ondervindt als je anderen helpt. Dat was vooral gericht op hoe je je voelt en hoe je tegen jezelf aan kijkt. In zo'n geval kan het voor je zelfbeeld heel goed zijn om iets voor anderen te kunnen betekenen en daar waardering voor te krijgen. 
Je kan daarentegen natuurlijk ook aardig doen voor anderen om daar je eigen imago mee op te krikken. Je moet tegenwoordig als bekend persoon toch een bepaalde 'like factor' hebben.

Vanuit welke intentie deze Novak Djokovic (Ik had er nog nooit van gehoord, voor het gemak noem ik hem gewoon 'man') zo lief deed voor deze jongen zal ik nooit te weten komen. Dat het op tv is geweest en nu een hit is op YouTube is dan wel weer een feit. En of ik het nou wil of niet; als ik deze man de volgende keer weer op tv zie schiet 'schijnheilig' even door m'n hoofd, maar vervolgens toch weer die sympathie. 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten