woensdag 4 juni 2014

Paniek, verandering!

Mensen veranderen, de wereld veranderd, ideeën veranderen en zo ook mijn blog. Hoe meer ik met deze blog bezig ben, en dat wordt steeds meer want ik vind het steeds leuker en krijg steeds meer bezoekers, des te meer ik me begin te irriteren aan de term 'algemeen belang'. In het begin dekte dit de lading nog wel, maar inmiddels ben ik mijn blog-concept een beetje aan het aanscherpen en wil ik iets anders bovenaan mijn pagina's hebben staan.

'Algemeen belang' doet me meer denken aan een bij voorbaat al falende semi-sociale plaatselijke politieke partij die zijn hele partijprogramma gericht heeft op het creëren van gratis parkeerplekken naast de dorps-supermarkt. Dat is niet echt iets waarmee ik mezelf, mijn blog en mijn ideeën wil associëren. Omdat gratis parkeerplekken me niet boeien, omdat ik niet bij voorbaat al wil falen en omdat ik de wereld wil verbeteren en niet het idee heb dat ik dat met gratis parkeerplekken ga bereiken.


De verandering
Het concept van 'Algemeen belang' was mensen aan het denken zetten over het feit dat ze niet alleen op deze wereld zijn. Inmiddels ben ik er achter gekomen dat ik een sterke visie en uitgesproken eigen mening heb over dit onderwerp en dat het mij op deze blog niet lukt om deze onder stoelen of banken te steken: Mensen kunnen de wereld mooier maken, samen! Ik wil een betere wereld die leuker, fijner en mooier is voor iedereen. Het zijn de kleine dingen die we voor elkaar doen die het leven voor iedereen een stukje mooier kunnen maken. Daar komt bij dat we ook samen verantwoordelijk zijn voor deze wereld, een wereld die we ook samen mooi kunnen maken, ondanks dat dit soms niet zo lijkt.
Daarbij vind ik nog steeds dat je niet alleen aan jezelf moet denken, maar ook aan anderen en de wereld waarin wij leven. Het gevolg daarvan is dat je schoonheid creëert, schoonheid die van binnen zit. "Create Beauty, with your attitude, your behavior and your actions"

Dus daarom: geen paniek bij het zien van mijn header afbeelding! Je ben nog steeds op dezelfde blog, van dezelfde Rebekka die hetzelfde soort berichten gaat plaatsen, maar dan onder een noemer die bij deze berichten past.

1 opmerking: